torsdag 30 juni 2016

Edith

Edith skulle egentligen inte alls heta Edith. Redan tidigt under graviditeten kom vi fram till ett namn som vi båda tyckte om och när vi visste att vi skulle få en flicka var vi ganska säkra på att det skulle bli en Alicia. Vi väntade ändå med namnet för vi vilket ju se henne först. Och så föddes plutten och redan under första dygnet kände jag att detta absolut inte är någon Alicia.



Vi diskuterade inte namnet desto mera med A, men så lite försiktigt frågade A mig vad jag tyckte om namnet och så var vi båda 100% överens och skrattande konstaterade vi att det inte var en Alicia.
Utan plan B började jag googla flicknamn och varje dag hade vi ett eller två nya namn som vi lite smått testade. Men hallå hur svart det var att hitta ett namn när man gått och tänkt ett annat i flera månader!
Och att sedan bestämma, hur kan man bara bestämma ett namn. Är det här du frågade jag lillen flera gånger då vi hittat namnet. Och så blev det Edith. Ingen historia bakom det namnet, men redan första dagarna sade jag att ett kort namn är nog det hon skall ha. Så Edith blev det och klart hon är en Edith.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar