torsdag 30 juni 2016

Vardagen med en liten

Lilla stora Edith har hunnit bli 18 dagar gammal och jag tänker bara knappa 3 veckor!?! Tiden rusar iväg men samtidigt känns det som om hon varit en del av oss mycket längre.

Hur går det här hemma då? Edith är hittills en väldigt nöjd tös, bara hon får mat och ren blöja så håller hon sig nöjd och sover klart mycket. Ofta har hon en längre vakenstund varje dag men när den infaller vet endast hon.
Nätterna känns inte alldeles för övermäktiga, Edith vaknar för att äta mellan 3-4 fyra gånger och däremellan lyckas jag sova djupt vilket nog också gör att jag har ganska bra med energi. Försöker tupplura på dagen då hon sover och med det håller vi oss alla på bra humör.
Det är en stort lättnad att ha A hemma hela sommaren, vi får i lugn och ro bekanta oss med vår nya familjemedlem och det är nog också en av anledningarna till att jag är så lugn då jag vet att han är hemma och vi kan dela upp tiden och sysslorna här hemma.


Så vi lever en dag i taget här och försöker ta vara på tiden. Vi kommer att försöka vara på bådas villor så mycket det bara går i sommar och så mellanlandar vi hemma då det känns så. Efter att ha varit hemma så länge innan förlossningen och med en känsla av att väggarna kom emot mig på BB så är både A jag redo att träffa andra, umgås med familjen och försöka få lite semesterkänsla. Allt förstås på lillens villkor men hittills är hon bästa ressällskapet och trivs bäst där det händer och sker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar