torsdag 30 juni 2016

Den där kroppen

Kroppen och vikten är alltid ett känsligt ämne och detta inlägg är mest till för mig själv. Måste bara få ventilera hur fantastisk kvinnokroppen är. Med 3 veckor efter snittet börjar jag småningom känna igen min kropp igen, jag kan röra mig nästan utan smärta och börjar kunna ta kortare promenader utan problem. Det trodde jag verkligen inte skulle vara möjligt då jag dag 2 på BB knappt kom upp och stå.
Här en bild några dagar före snittet.



I vecka 9 låg vikten på 63,9 kg vilket var några extra bekvämlighetskilon från den vikt jag känner mig stark och välmående med. Men direkt jag blev gravid slutade jag tänka på vikten och lät helt enkelt graviditeten ta över. Jag gick upp 18,9 kilo under graviditeten och i slutet var nog mycket av det vätska. Klart jag funderade på hur kroppen kommer återhämta sig efteråt och hur jag kommer att se ut men utan att stressa desto mera.
Så i dagens läge är jag nu här.



Lämnade 10 kg på BB och det var en mycket mindre jag som kom hem och kan inte sluta förvånas över hur pass snabbt kroppen återhämtat sig. I dagens lägen har jag 6,7 kg kvar till den där vikten jag hade i vecka 9. Klart det skall synas att man fött ett barn och jag känner mig okej med kroppen just nu och spegelbilden visar en lite mjukare jag.
Klart jag väntar på att få börja träna och bli den där starka vältränade jag som jag var för ett år sedan, men jag stressar inte och jag bantar absolut inte det får ta den tid det tar. Just nu är jag mest glad över att varje dag känna mig lite starkare och kunna röra mig lite mera, redan det ger mig en liten extra kick energi.

Men kvinnokroppen hur fantastisk du är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar