måndag 6 mars 2017

Att utmana ödet

Ny vecka nya möjligheter tänkte jag idag (det här var igår). Oftast sover Edith sin första längre tupplur i sträck, då ofta ungefär två timmar. Men ibland kan hon vakna till flera gånger och behöver lite hjälp med att somna om.
Man kan få ganska mycket gjort på två timmar, men allt som oftast kommer jag inte upp ur soffan och spenderar tiden med att inte göra nåt vettigt med tanken "hon vaknar väl ändå snart". Vissa gånger kan jag behöva gå ut 2-3 gånger och jag medger, ibland sitter jag fullt utrustad med jacka och mössa i soffan redo att gå ut (så snabbt som möjligt klart så att barnet inte vaknar allt för mycket) så onödigt men säg hepp den som inte gjort detta!


Tillbaka till dagens tupplur, ganska säkert kan man göra nåt ostört i 45 minuter så tänkte vara aktiv och göra ett jumpapass som tog 45 minuter, inga problem mamma fick tränat. Så funderade jag om jag skulle vänta med duschen tills Edith vaknat, då ha en ålande unge i WC:n samtidigt som jag försöker duscha. Kallsvettig blir jag av tanken. Så jag utmanade ödet och rusade i dusch, snabb som blixten men babymonitorn i synfältet hela tiden. Allt bra tills jag kommer ur duschen med handduk runt mig och vått hår, Edith är vaken..och det är -12 grader ute. Hurra..
Jag kommer inte göra om detta på en stund alternativt testa det första, kan ge er en uppdatering över det kaoset.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar