tisdag 9 augusti 2016

Att kunna köra bil

Hur gör man? Att köra bil med en 2 månader gammal tös är inte det lättaste. Det är inte många gånger jag är på vift ensam med henne och det är verkligen inte långa sträckor. Men idag rann nog svetten längs ryggen på mig.
Kvällarna är just nu ingen större succé för oss men jag skulle iväg på en kort grej på snena eftermiddan. Eftersom jag är mjölkmaskinen kändes det säkrast att ta med mig Edith med plan B och ersättning i väskan. Allt gick bra dit, fick stanna en gång för att lägga i tutten, men så satt hon tyst och somnade kanske lite till. Men så skulle vi hem..kör hemåt och skall precis komma till rondellen som tar en till Gerby ungen börjar gallskrika och ser en lång bilkö, jamen visst har en idiot långtradare kört in i rondellen med för långt släp och kommer varken fram eller bak. Så där står jag med en gallskrikande unge och kommer ingevart. Framör mig gör bilar U svängar och jag måste göra samma sak. Så jag kör tillbaka och tar en annan väg genom stan. Stannar, i med tutten och kör vidare. Skall över ett tågspår (har aldrig stannat för ett tåg här) jamen klart kommer fanskapet! Ungen gallskriker, svetten rinnner och vi väntar på att bommen åker upp och kör tills jag kan stanna igen.
Kör in på parkeringen vid tågstation och matar ungen, tänker att jag får spendera kvällen här med henne, alternativt ringa A och lämna ena bilen i stan.
Med en seminöjd tös med mat i magen kör jag vidare och hela Vasa har endast röda ljus förstås. Med 4 stop för att få i tutten ( utan större succé ) mellan centrum och Gerby kommer jag mig hem och ungen tystnar då jag kör in på gården. Suck, 10 km som kändes som 100. Hur gör man? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar