torsdag 11 februari 2016

Dagens status

Denna vecka har mest gått ut på att ta reda på vad jag kan göra och inte kan göra. Så efter några dagar har jag kommit fram till detta.

- Dans. Fungerar typ, men inte i samma takt som tidigare.

- Promenad. Fungerar i låååångsam takt.

- Yoga/Töjning. Tänkte detta skulle göra susen men nepp. Kom knappt upp från golvet.

- Simning är ännu ett frågetecken, det hade jag tänkt prova men konstaterade att jag numera inte äger något att ha på mig i simhallen.

Och allt annat där emellan som kräver att jag böjer mig ner eller lyfter något är ett stort NO, ett lyft och jag lider resten av dagen.

Men igår fick jag tack och lov en tid till en massör och fastän han inte kunde ta i som vanligt så var jag i himmelriket under de 45 minuter behandlingen pågick. Ni kanske vet när man gått omkring med en molande smärta i vad som känns en evighet och så plötsligt känner man hur det för stunden bara släpper. Kunde nästan ha gråtit en skvätt där och då.
Så dagens status är bättre och något måste ha släppt för i natt har jag kunnat sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar