söndag 27 april 2014

Väldigt många tankar så här sista söndagen i april

Det blev helg och jag tog tåget ner till Åbo. Kändes lite vrickat att hälsa på i sitt eget hem.

Tog glada selfies och gick en sväng på stan. Jag gick mest omkring och konstaterade att det här med Åbo verkligen är ett avslutat kapitel. 

 

Söndag blev en "ställa till med kaos" dag. Klart att vi behövde något i lådan längst in i skrubben, så ut med allt och in tillbaka. Blev också en del suckande över hur mycket saker vi äger och inte något av det har vi saknat under de åtta månader vi har bott här. Och tur är väl det för det sakerna lär väl få sig ett nytt förråd snart, så får se när vi packar upp lådorna nästa gång.

Så lite söndagsglass på det och jag tar tåget öööh..hem?!?...till mitt hem just nu. 
Ja som ni märker är det lite rörigt just nu, eller som vanligt känns det nästan, borde jag vara van vid det här laget. Men för att undvika att bryta ihop så gräver vi efter positiva saker och lyfter fram dem så hänger allt annat bara med. Huvudsaken är att det är du och jag tillsammans, då spelar det väl inte så stor roll var vi bor, vad vi gör eller om vi överhuvudtaget gör något. 

Men om det nu är någon som råkar sitta med ett jobb (eller två) på handen och inte vet vad ni skall göra med det så hojta till bara, jag kommer direkt. Tar gärna en lägenhet samtidigt och allt det här skulle gärna få vara i Vasa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar