måndag 28 april 2014

En positiv sak denna måndag

Jag har klarat mitt mål, för idag sprang jag hela 10 km! Tjoho och tjohej! Sedan jag började länka så där smått för cirka två år sedan, har jag haft 10 km som mål. Tiden spelar ingen roll utan att helt enkelt lätt kunna jogga 10 km. Och nu hände det och jag är så mäkta stolt över mig själv. Att springa i en hel timme har tidigare varit något jag bara har drömt om och tänkt att nej, never. Men jag har gått från att ha hatat att jogga och kanske klara av max ett par kilometer till att nu tycka om det, så se där vad träning ger och inte bara träning utan också pepp av andra.

Nu kommer det knappast bli någon favoritsträcka direkt, men jag kan om jag vill.



5 kommentarer:

  1. Jess! Vad fint! Dit skall jag också komma nån dag när jag kan springa igen :)

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Och tack för nspirationen! Jag hatar att jogga men nu ick jag och köpa springbyxor och tänkte att ag skulle ge det ett försök. :)

    SvaraRadera
  3. Super! Vi måste bli bättre på att peppa varandra :) lite i taget och kan jag så kan alla!! ;)

    SvaraRadera