lördag 22 mars 2014

Fodral för stickor

Ett fodral för alla mina stickor har jag länge behövt men först nu, eller närmare sagt i går kväll, fick jag gjort ett. Jag har en hel hög med gamla tyger, gardiner och bordsdukar som hängt med i flyttlasset och som jag sparat " ifall om att" skönt att få någon anvädning till det. Det här fina tyget är en gammal gardin.


Att ha mönster är ju bara tråkigt så jag mäter lite här och där och testar vart efter.
Blev några fel på vägen, men det är inte så noga.





Gjorde större fack för de långa stickorna och ett mindre för saxen och alla strumpstickor.


Ordning och reda och framför allt lätt att ta med sig överallt.







Nu borde virknålarna få sig ett likadant. Bäst att göra ett då symaskinen för en gångs skull står framme.

2 kommentarer:

  1. Va fin, du måste ta patent på den!

    SvaraRadera
  2. superduperfint! synd att jag har ett redan, annars skulle jag också pysslat ihop ett ;)

    SvaraRadera