lördag 25 mars 2017

En lördag på tåget

Sitter på tåget på väg hem mot Vasa igen. 05:48 två minuter före väckning vaknade jag idag. För övrigt första gången jag har haft på väckning sedan..kommer inte ens ihåg när senast. Satte mig på tåget ner mot Helsingfors och dansträning med ett fint och duktigt gäng. En snabb middag med syster och så tillbaka med tåget. En lång dag och första gången jag har varit ifrån den där lilla juksaren. Tror nog det var svårare för mig än för henne. 
Men bra har Edith det hemma med pappa och fammo.

Senaste veckan har vi hållit oss hemma. Edith blev hostig och febrig efter förra helgens kalas och det var en seg flunssa. Slemhosta och snuva som gör det svårt att andas och ingen mat som verkar smaka, men skall hoppas att det börjar bli bättre nu. 


Igår efter sista tuppisen var det mest grin och testade ta Edith i manducan med mig. Där somnade hon efter lite vaggande och vaknade upp men somnade igen så jag lade henne på soffan. Stackarn var nog aningen krasslig. 
Då inget av kvällsgröten gick mer och vid mjölken blev det kaskadspyadeluxe så kändes inte så hejsan att åka iväg, men natten var som tur lugn och dagen har gått bra. Inte lätt att vara liten, inte lätt att vara stark med en krasslig liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar