torsdag 15 september 2016

Babymassage

Idag var jag med Edith på babymassage. Via en vän fick jag höra att wasa wellness ordnade två tillfällen och tänkte varför inte, kunde kanske hjälpa Ediths magbesvär. Så idag var då första gången och kl. 11 skulle det börja. Tänkte redan på förhand att tiden inte riktigt var optimal, då E ofta sover just då, men vad kan man. Och visst redan kl. 10 var lillen så trött att jag inte kunde hålla henne vaken mera, men jag tänkte att jag åker iväg och går med vagnen en stund före så får hon sova lite. Men hör och häpna ungen somnar i bilen!! Inte ett pip eller gråt. Så jag körde runt lite istället.
Men så väl på plats då massagen skulle börja så var det någon som varken skulle äta, ligga och bli  masserad eller sova. Nej här skulle det tjuras. Tur var hon inte enda barnet som inte riktigt samarbetade, men fick inte riktigt ut något dena gång. Satt mest med tuskahiki i pannan och försökte koncentrera mig på vad som instruerades. 
Nå prövade sedan lite mera här hemma ikväll och visst verkade tösen tycka det var rätt skönt. Om det hjälper till med gasbesvären återstår att se. 

Men nu skall här sovas, förra natten skulle maten serveras med 2 timmars mellanrum av någon anledning. Hoppas på lite färre gånger i natt. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar