tisdag 23 augusti 2016

Att få efterlängtat besök

Åååh så skönt med sol jag är som en ny människa, en mycket mera positiv sådan. Hade en lite halvråddig förmiddag då jag måste till posten och apoteket och Edith förstod inte riktigt om hon skulle vara vaken eller sova. Men lade henne direkt i vagnen då jag kom hem och så traskade vi iväg på promenad så att hon skulle sova en stund.
Eftersom förmiddagen blev som den blev tog hon istället ett låååångt sovpass på eftermiddan så jag hann slänga mig i solstolen en stund, duscha, städa undan, tvätta och ändra om lite här hemma. Och den där långa tuppisen behövdes, för oss båda, jag kom ikapp mig själv med mycket.

Den här läshörnan/myshörnan fixade jag till idag, min nya favoritplats.

På kvällen fick vi efterlängtat besök av våra vänner Ida & Julian. Hela sommaren har vi planerat in träffar, men som av olika orsaker inte blivit av, men nu äntligen fick vi det att passa och de fick träffa Edith. 
Så denna tisdag kan vi räkna som en av de bättre dagarna på alla plan!

(Som parentes om någon undrar hur det fungerar med bilfärderna nu så kan jag meddela att det inte fungerar. Edith skriker och gråter och jag sjunger/ropar. Men inte ger jag upp inte)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar