onsdag 20 januari 2016

Det där med vagnar

Barnvagn brukar vara ett hett ämne och världen är väl full av experter. Dock är ju jag ingen sådan (ännu) och har inte begett mig in i barnvagnsdjungeln ännu.
Har surfat runt lite för att veta utbudet men provskuffat har vi inte ännu. Så nu alla mammor där ute, nu har ni er chans att bombardera mig med vagninfo!

Vad skall vi tänka på, vad behövs absolut och ge mig gärna alla era tips. Oberoende tror jag att den vagn vi i slutändan väljer, kommer vi var nöjda med, men det är en djungel det kan jag medge.


6 kommentarer:

  1. Hej! Rekommenderar en vagn med stora sväng- och låsbara framhjul. Så lätt att manövrera både på den dagliga landsbygdspromenaden som på shoppingturen i stan. Hälsn. C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, efter att ha provkört några vänners vagnar så inser jag hur bra svängbara hjul är!

      Radera
  2. Vi tog en Gesslein åt Alex. Den var snygg och kändes bra att skuffa. Men det enda jag kommer ihåg om den annat är bara negativa saker.
    - kuomun (eller vad det nu heter, taket liksom)föll alltid bakåt i guppor och ojämna vägar - stöörande...
    - sen då Alex skulle sitta i vagnen så var sittbältet så lång fram, det som skall vara i grenen på barnet, så han gled alltid i halv liggande ställning. Vi var sedan "tvugna" att köpa en teutonia - och den var myhyyycket bättre!!

    Men som sagt, Gessleinen var snygg och mysig - och de har säkert blivit bättre på 8 år, så välj och vraka :)

    SvaraRadera
  3. Jag rekommenderar såklart en Bugaboo, vi har varit supernöjda med vår vagn. MEN ifall ni rör er mycket i "terräng" så ta då istället nån med bättre fjädring. Ett enda tips som jag kan ge är att absolut ta en vagn med svängbara framhjul (de flesta går ändå att låsa vid behov). Vår balkongsvagn har inte svänbara framhjul och jag förstår inte hur man ska styra den?! Som tur behöver jag inte svänga så mycket på balkongen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Provkörde en sådan i veckan och verkade så smidig. Högt uppe på listan just nu! :)

      Radera