torsdag 19 november 2015

Att snart äntligen ha den här

Med det nya hemmet är jag som ett litet barn när julen börjar närma sig. Väntar med iver på att få pyssla och pynta hemmet och lådan med alla julsaker kom ner från vinden redan för länge sedan. En stund skall jag vänta, men känner att det snart brakar loss. 
Första julen i eget hem, det känns väldigt bra. Och julen kommer också att se lite annorlunda ut i år, men saker och ting behöver kanske inte alltid vara som det brukar, har på känn att det blir en underbar jul.


Det jag börjat med är att sy om ett par gardiner till köket. Två sidorgardiner kommer att bli två kappor till köksfönstret. 


Och så har jag inte riktigt kunna hålla mig i butikerna, så lite smått har fått följa med hem. Får se om det blir en liten gran i år, eller vad vi hittar på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar