tisdag 7 juli 2015

Lite vardagsrum

Rummet där vi hänger allra mest också rummet som binder ihop hela nedre våningen. Här ville vi ha en mysig och skön hörna där vi kan se på tv och umgås. 


Är så glad att jag hittade denna lampa från E.lite på jobbet, är som gjord för detta rum. 


Så här sommartid vill jag gärna ha in så mycket ljus som möjligt. Men till hösten och vintern tror jag det blir mysigt med lite mörkare färger på gardiner och dynor. Så enkelt att ändra stämningen i ett rum med textilier då resten av rummet och möblerna är så neutrala i sig.


Sidobordet hittade jag från ellos. Drömmen var ett sidobord från HAY i svart men är riktigt nöjd med detta budgetalternativ.








 Gardinerna är även de från Ellos och fastän de är lite mörka just nu så måste jag ändå pröva lägga upp dem för att se hur de passar. Man kan väl inte ha för mycket svart och vitt.
Här ser ni också dörren ut till vår lilla terass. Den skall jag visa mer av snart.


Vardagsrummet börjar vara så gott som klart förutom ett vitrinskåp och tv-bordet. Allt detta borde vi redan ha fått men tack vare en miss vid ett möbelföretag så väntar vi ännu på dem. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar