måndag 23 mars 2015

Att känna sig lätt som en fjäder

De senaste veckorna har varit väldigt intensiva och smått pirriga. Eftersom nuvarande arbetsplatsen kommer att stänga i slutet av sommaren blev jag igen illa tvungen att börja spana efter nytt jobb och har kastat in några ansökningar lite här och där. Så nappade det och blev kallad till en intervju ganska hastigt, kom vidare till intervju nr.2 några dagar senare och så förra veckan fick jag samtalet att jag fått jobbet!
Och vilken känsla alltså, först och främst att få ett nytt jobb så här snabbt och det bästa är att jag nu är fastanställd, kan inte fatta!! Det tog mig nästan fyra år i arbetslivet, oändliga korta kontrakt och konstant osäkerhet. Men nu för första gången vågar jag tro att det vänt för mig, för oss. 

Så från och med mitten av april kommer jag att arbeta vid en järnhandel som inredningsförsäljare. Jag kan säga att jag nu jobbar så nära min egen bransch som jag kan komma och jag tror detta kommer att bli riktigt bra. Och om saker och ting kan bli ännu lite bättre så kommer jag att få jobba tillsammans med en av mina käraste vänner!




10 kommentarer:

  1. Jeee!!! Superjee och Grattis! :) KRam

    SvaraRadera
  2. Pröva tio år med korta kontrakt och osäkerhet och så arbetslöhet på det, man lär sig att inte stressa för mycket över sådant :D Men super att du fick jobbet! <3

    SvaraRadera
  3. HIPP HIPP HURRA DU E BÄST!

    SvaraRadera
  4. Stort grattis skrutten! Dehär kommer att bli så bra <3

    SvaraRadera
  5. Härligt, grattis Nina! :D

    SvaraRadera
  6. Åååh, super, så roligt!! GRATTIS !! :D

    SvaraRadera
  7. Åååh, super, så roligt!! GRATTIS !! :D

    SvaraRadera