tisdag 23 september 2014

Att ha firat födelsedag



I går fyllde jag år och det firade jag med lite jobb. Men i helgen blev jag firad i hela två dagar så jag kan minsann inte klaga att jag inte skulle ha blivit uppvaktad. I lördags firades både bror och jag med familjen och på söndag bjöd vi på kaffe åt A:s familj och firade Johanna och jag som fyller 21:a och 22:a. Och klart kaffe och dopp skulle serveras från det nya kakfatet, hur bra som helst.


Tänkte lite tillbaka och på var vi var för ett år sedan och vad som har hänt under året och du milde vad mycket vi har hunnit med. Förra födelsedagen firades i Åbo och vi hade precis bott in oss på kuppisgatan och nu har vi precis bott in oss här på skolhusgatan. 
Har hunnit avsluta ett jobb och börjat inte bara ett utan två nya jobb. Har blivit faster för andra gången. Flyttat från Åbo till Vasa och gift mig!
Däremellan varit med om ett och annat smått och gott och för att inte tala om alla våra snedsteg och vår otur under detta år. Men tänkt vad man glömmer snabbt och varför hänga kvar vid allt det dåliga när det finns så mycket finare och roligare saker att klamra sig fast vid. 
Ett fint år, ett fantastiskt år och ett otroligt tungt år. Men så här på andra sidan har jag lärt mig så mycket och är igen lite starkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar