fredag 8 augusti 2014

Nervös eller stress?

Det börjar vara spänning i luften mest för det egna bröllopet om en vecka men också för vännens bröllop i morgon. Det pirrar lite extra i magen då finkläderna plockas fram, tror nog jag får bunkra upp med näsdukar.


Folk frågar om det är stressigt och hur det känns. Själv är jag alldeles utmattad efter att jag nästan bott på jobbet de senaste åtta dagarna och har inte hunnit tänka så mycket på vad som komma skall. Men en ledig helg nu och sedan bara två dagar och bröllopsveckan kickar igång på riktigt, som jag väntar! Men är vi stressade? Det tycker jag inte, allt som kan göras är gjort och vi har kastat ut uppgifter till höger och vänster och koncentrerar oss på att varva ner, hitta lugnet och njuta.Det att den blivande mannen hamnar sitta på skolbänken enda fram till fredan före dagen D förstör ju aningen, men inget vi kan något åt så det är bara att gilla läget. Därför har vi också försökt göra allt så tidigt som möjligt och jag tror vi lyckades.

Sedan verkar det finnas ett liv efter bröllopet också, eller så har jag hört. Något sådant vet vi inte om ännu och att göra planer en eller två månader framåt känns alldeles främmande än så länge.Så lever i nuet istället för jag tror att det som väntar efteråt inte alls är lika roligt att skriva om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar